Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijs geven, hoe doe je dat? Deze vraag staat centraal in Didactisch routeboek, een praktijkgericht boek dat de student een prima voorbereiding op zijn latere beroepspraktijk biedt. De uitgave bestaat uit drie delen. In het eerste deel worden drie ontwerpschema's besproken voor het samenstellen van onderwijssituaties. Het tweede deel bevat praktijkverhalen waarin diverse lessituaties worden beschreven. Het derde deel behandelt de afzonderlijke vaardigheden die verbonden zijn aan het voorbereiden, het uitvoeren en het evalueren van onderwijs. Voor de docent is een docentenhandleiding beschikbaar die laat zien hoe het Didactisch routeboek in de les gebruikt kan worden. Er wordt een opzet gegeven voor een module van 40 uur, waarmee u zelf nieuwe combinaties en varianten kunt ontwerpen.
basisonderwijs --- Didactic evaluation --- Didactics --- lerarenopleiding --- didactiek --- lesvoorbereidingen --- 474 --- 474.3 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- evaluatie --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- Vaardigheden --- Lagere school: didactiek --- didactiek basisonderwijs --- basisonderwijs - lesvoorbereiding --- Lager onderwijs --- Leraren --- Lesvoorbereidingen
Choose an application
E070187.jpg --- Lesvoorbereidingen --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- #gsdbP --- lesvoorbereiding --- Didactic evaluation --- Teaching --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijspraktijk --- Didactiek. --- Lesvoorbereiding.
Choose an application
In dit boek gaan de auteurs in op de vraag hoe studenten op een goede manier van de ervaringen in de klas kunnen leren. Er wordt ingegaan op hoe het leren van ervaringen werkt en tevens wordt daar achtergrondinformatie bij gegeven. In het boek worden allerlei concrete suggesties en oefeningen aangeboden die kunnen helpen bij het op een efficinte en effectieve wijze leren van ervaringen als leraar voor de klas.
Teacher education. Teacher's profession --- Coachend lesgeven --- Lesvoorbereidingen --- Reflectie --- 472.7 --- Leraren --- Lerarenopleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding
Choose an application
Didactisch referentiekader is in de eerste plaats bedoeld voor studenten in de lerarenopleidingen in Vlaanderen en Nederland. Beginnende lesgevers en lesgevers die even terug willen naar de basis vinden in het boek een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie van waaruit lessen geobserveerd en geanalyseerd kunnen worden. Het boek biedt ook een praktische handleiding bij het maken van lesvoorbereidingen, aangevuld met voorbeelden uit 18 vakgebieden. Dankzij een vlotte schrijfstijl slagen de auteurs erin om soms complexe materie heel helder en herkenbaar te maken voor wie onderwijs wil verstrekken. De auteurs demonstreren een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. Bij de zorgvuldige bespreking van die componenten worden moeilijkheden niet uit de weg gegaan. Lesgevers worden uitgedaagd om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en om het resultaat daarvan onmiddellijk te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.
Didactics --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- Lesgeven --- Lesvoorbereidingen --- didactiek --- didactische werkvormen --- lesvoorbereidingen --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 454.3 --- Lesvoorbereiding --- didactische processen --- lesvoorbereiding --- Lesvoorbereidingen ; didactiek. --- 454.2 --- Beroepsprofielen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- professionalisering --- Klasmanagement --- Onderwijsstrategieën --- 454.23 --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- lesgeven --- Onderwijsstrategieën
Choose an application
Dit boek is bedoeld voor studenten in de lerarenopleiding, beginnende leraren en leraren die even terug willen naar de basis. Het biedt zowel een praktische handleiding bij het maken van de eerste lesvoorbereidingen, als een wetenschappelijk onderbouwd overzicht van de didactische theorie. Dankzij een vlotte schrijfstijl slaagt de auteur erin om soms complexe materie op een heel heldere manier herkenbaar te maken voor wie nieuw is in het vak en het vakgebied. Tegelijk is het boek een handleiding vol praktische tips om beginnende leraren een goede start te laten maken. De auteur demonstreert een doorleefd inzicht in de didactiek door een combinatie van jarenlange onderwijservaring en wetenschappelijk onderzoek in het domein. Het boek vertrekt vanuit een geactualiseerd didactisch referentiekader waarin de verschillende didactische componenten op een organische manier met elkaar verbonden worden. De minutieuze bespreking van die componenten is uniek in de zin dat geen enkel spanningsveld uit de weg gegaan wordt. Ze worden integendeel juist geduid. De auteur neemt zelf stelling in vanuit de verwachting dat het boek leraren en andere onderwijsbetrokkenen uitdaagt om voorbij het oppervlakkige na te denken over lesgeven en het resultaat daarvan onmiddellijk voor zichzelf ook te vertalen in praktische handelingen bij het ontwerpen van onderwijs.
Lesvoorbereidingen. --- Didactiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Didactics --- Research on teaching --- didactische werkvormen --- lesvoorbereiding --- Lesvoorbereidingen --- Didactiek --- Teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Methodology --- 454.3 --- didactiek --- lesvoorbereidingen --- leerprocessen --- 454.2 --- 454.23 --- Beroepsprofielen --- Didactische werkvormen --- Klasmanagement --- Leerprocessen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Professionalisering --- 454 --- 484.3 --- secundair onderwijs --- Lesvoorbereiding --- 37.02 --- Werkvormen --- Onderwijsstrategieën --- Didactische principes --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- Lesgeven --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Internationalisering
Choose an application
Study methods --- zelfstudie --- studeren --- 454.3 --- lesvoorbereidingen --- zelfstandig leren --- 450.8 --- 454.2 --- leren --- onderwijs --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- onderwijsresearch --- lesvoorbereiding --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën
Choose an application
praktijkvoorbeelden
Lerarenopleiding --- Lesvoorbereidingen --- Algemeen. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- Teaching --- lesvoorbereiding --- didactiek --- lesvoorbereidingen --- lager onderwijs --- Marc Keersmaekers --- lerarenopleiding --- pedagogie --- werkvormen --- stappenschema --- evaluatie --- 37 --- 474 --- basisonderwijs --- 474.3 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- 484.3 --- lesvoorbereiding (ler) --- Didactiek ; basisonderwijs ; algemeen --- Lesvoorbereiding ; basisonderwijs --- Lesvoorbereiding --- didactiek basisonderwijs --- basisonderwijs - lesvoorbereiding --- Didactiek --- Lager onderwijs
Choose an application
1. Referentiekader. - 2. Doelstellingen. - 3. Beginsituatie. - 4. Structureren van leerinhouden. - 5. Didactische werkvormen. - 6. Media. - 7. Groeperingsvormen. - 8. Leerprocessen en didactische principes. - 9. Evaluatie. - 10. Praktische voorbereiding & uitvoering.
Didactics --- didactiek --- Teaching --- Methodology --- Educational psychology --- Belgium --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- 454 --- 454.21 --- Psychomotoriek --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Lesvoorbereidingen --- Evaluatie --- Toetsen --- Doelen --- Onderwijsstrategieën --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Toets --- Doelstelling --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- stagebegeleiding --- stages --- lerarenopleiding --- lager onderwijs --- Higher education --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Competentiegericht onderwijs --- Ervaringsleren --- Lerarenopleiding --- Lesvoorbereidingen --- Mentoren --- Reflecteren (Terugblikken) --- Stagebegeleiding --- Supervisie --- Werkplekleren --- Opleiding en bijscholing --- Contains audio-visual material
Choose an application
Als leraar basisonderwijs houd je je straks dagelijks bezig met leren. Je wordt geconfronteerd met vragen als: Hoe leren leerlingen? Hoe kan ik leerlingen motiveren? Hoe leer ik eigenlijk zelf? Kunnen kinderen zelfstandig leren? Is de manier waarop ik lesgeef gunstig voor alle leerlingen?. Leren over leren beantwoordt deze vragen rond 'leren' en het 'leervermogen van kinderen' . Met de PaboWijzer-card bij het boek kun je heel gericht voor een tentamen leren dankzij de handige toetsen met feedback op website van PaboWijzer. Vanuit de onderwijspsychologie en de neurowetenschappen is inmiddels veel bekend over hoe mensen leren, wat de rol van ervaring daarbij is en wat het betekent om je leervermogen optimaal te ontwikkelen. Leren over leren maakt actuele kennis over 'leren' concreet en daardoor toegankelijk en toepasbaar voor jou als toekomstige leraar basisonderwijs. Leren over leren is de eerste studiemethode voor de Pabo die leerpsychologie zo expliciet en integraal behandelt. Het boek beschrijft het verschijnsel 'leren' op een manier die studenten aanspreekt: kernachtig, beeldend, prikkelend en met een vleugje humor. Vragen tussendoor en een groot aantal opdrachten en suggesties stimuleren een onderzoekende, open en kritische houding. Dit boek biedt niet alleen veel informatie over de actuele kennis van hoe mensen leren. Het helpt je ook bij het linken van deze informatie aan je eigen onderwijs- en leergedrag, het onderwijsgedrag van de mentor/coach en het leergedrag van leerlingen. Voor aanstaande leraren is het daarmee een introductie in de leerpsychologie waar ze in de praktijk veel baat bij zullen hebben. Voor leraren die al voor de klas staan is dit boek een uitstekende steun in de rug in de dynamische onderwijswereld van vandaag. Op de website van PaboWijzer krijg je met de PaboWijzer-card bij het boek gratis toegang tot: - Toetsvragen met feedback - Samenvattingen per hoofdstuk - Uitwerkingen van de vragen - Didactische suggesties - Extra lesideeën (voor docenten) - Downloads - Het e-book (digitale hoofdstukken) Dit boek biedt niet alleen veel informatie over de actuele kennis van hoe mensen leren. Het helpt studenten ook bij het relateren van deze informatie aan het eigen onderwijs- en leergedrag, het onderwijsgedrag van de mentor/coach en het leergedrag van leerlingen. Voor aanstaande leraren is het daarmee een introductie in de leerpsychologie waar ze in de praktijk veel baat bij zullen hebben. Voor leraren die al voor de klas staan is dit boek een uitstekende steun in de rug in de dynamische onderwijswereld van vandaag. De opzet van het boek en de online ondersteuning maken deze methode bij uitstek geschikt voor zelfstudie en voor zelf uitproberen.
Leren --- Leerpsychologie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leerpsychologie ; kinderen --- basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- leerpsychologie --- Kindergarten --- Educational psychology --- leren leren --- 474.23 --- Leerprocessen --- Lesvoorbereidingen --- Leren leren --- Didactische principes --- 415.4 --- 419.3 --- Onderwijspsychologie
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|